De eerste week - Reisverslag uit Waipawa, Nieuw Zeeland van Damiët Loor - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Waipawa, Nieuw Zeeland van Damiët Loor - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Damiët

Blijf op de hoogte en volg Damiët

15 September 2013 | Nieuw Zeeland, Waipawa

Ja, zo is steeds alles voor het eerst.. Voor het eerst auto gereden aan de linkerkant van de weg met het stuur aan de rechterkant. Inmiddels heb ik een mantra ontwikkeld en heb ik twee krijttekeningen in de auto hangen. Links rijden en rechts kijken.. Het is al 2 keer bijna mis gegaan, gelukkig zat david naast me zodat het niet echt mis kon gaan, maar morgen moet ik het echt zelf gaan doen.. Dan gaat Leah voor het eerst naar school en David gaat werken. Leah gaat naar de Pukehou school, daar hebben we donderdag kennis gemaakt. Een kleine country school, met minder dat 100 leerlingen. In de rondleiding kwam steeds terug hoe de kinderen leren om goed met de natuur en het milieu om te gaan. Hier groeien de planten, daar zijn de kippen, hier is de composthoop van die klas, etc. Jee ik voelde me echt een leek, die lessen zouden mij ook goed doen. Deze week me dus op internet verdiept in het maken van een compost hoop. Jaha..en ook begonnen met een echte compost hoop. Daar kan je heus niet zomaar alles opgooien hoor, daar zit echt een structuur in. Waar het omgaat is dat je je afbreekbare afval zo compositioneert ;-) dat het na verloop van tijd gaat broeien en daarna je het als mest op je aarde verspreid waardoor de grond weer vruchtbaar wordt. Wat een mooi proces! Zit er na enkele dagen al helemaal in! Ook de katten zijn gisteren voor het eerst naar buiten gegaan. Ik wilde ze eigenlijk 6 weken binnen houden, zodat ze helemaal konden wennen, maar ze waren al gewend en zo nieuwsgierig dat ik ze het niet wilde onthouden. best spannend was het. leah en david waren naar het zwembad en ik zou in de tuin werken. Daar is gister weinig van terecht gekomen want ik wilde ze wel goed kunnen volgen. Hoe voorzichtig ze in het begin waren, zo avontuurlijk aan het eind van de middag en ik heb best wat angsten doorstaan toen ik ze allebei niet meer in het oog had en ze in buurtuinen verdwenen. Gelukkig zijn ze ook weer teruggekeerd. Vandaag wel hard in de tuin gewerkt! Een heel veld omgeploegd en warempel kwamen er ook nog eens allerlei aardappelen te voorschijn. Die hebben we vanavond gegeten! Met asperges van de biologische boeren markt in het naburige dorp. Er zaten aan de aardappels ook nog stengels en wortels vast, dus die wil ik een deze dagen weer opnieuw planten. Ik hoop dat dat gaat lukken, want ik doe natuurlijk maar gewoon wat..

  • 15 September 2013 - 10:39

    Marije:

    Ha lieverd,
    Een ware boerin ben je aan het worden!
    Wellicht krijg je voor je volgende verjaardag echte boeren klompen van mij...;-).
    Leuk om je verhalen zo te lezen!!
    Kus

  • 15 September 2013 - 12:49

    Deirdre:

    Hihi wat een nieuwe dingen allemaal en je pakt ze ook allemaal stevig aan! Wat een ander leven ineens...natuurvrouwe Damiet ;) fijn om op deze wijze met je mee te kunnen 'groeien' in jouw nieuwe leven

  • 16 September 2013 - 10:37

    Mike Platenkamp:

    Een boerinnetje in wording! (-:
    Ga zo door en gij zult zegevieren xx luv ya
    mike

  • 18 September 2013 - 12:04

    Suzanne:

    Het lijkt erop dat je op de juiste bestemming bent aangekomen Daam. Super gaaf joh! Als ik de verhalen, foto's en video's van jou en Dave lees/zie dan word ik best wel jaloers hoor :-) maar het brengt ook weer hele mooie en avontuurlijke herinneringen van Ray en mij terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Damiët

Ik ruil mijn drukke en gezellige bestaan in Amsterdam in voor een rustig leven met man en kind in een klein dorp in Nieuw Zeeland.

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 10642

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 06 September 2018

Aankomst in nieuw Zeeland

Landen bezocht: