Wennen - Reisverslag uit Waipawa, Nieuw Zeeland van Damiët Loor - WaarBenJij.nu Wennen - Reisverslag uit Waipawa, Nieuw Zeeland van Damiët Loor - WaarBenJij.nu

Wennen

Door: Damiët

Blijf op de hoogte en volg Damiët

10 September 2013 | Nieuw Zeeland, Waipawa

Dinsdagochtend wakker worden met gefluit van de vogels en licht dat door de witte gordijnen doorschijnt. Wow ben zo benieuwd hoe het er uit ziet. Eerst plassen, dat is ook naar buiten, dat is wel wat minder fijn aan het huis, door de keuken naar buiten, de veranda op en dan rechts is de deur van de wc. Je wordt niet nat als het regent, want de veranda heeft een dak, maar koud is het wel. Ik werp een blik op de tuin, die is net zo mooi als op de video's die ik er van gezien heb. Snel wat warmere kleding aan en dan een rondje door de tuin. Wat bloeit er al veel en dat in de winter. Wat is nu onkruid en wat niet. Tjee hoe begin ik hier aan. Eigenlijk weet ik niets van tuinieren.. Maar veel op internet opzoeken.. David maakt het vuur aan in de huiskamer met de banken, de andere is nog helemaal leeg. Het is een huis met veel deuren, een goed verstoppertje huis, als er wat meer in zou staan. Het heeft wel 5 deuren naar buiten en dan heb ik de studio nog niet eens meegeteld. Dat is nog eens een hele ruimte apart van het huis.
S'middags gaan we het dorpje in. Wat zijn de plaatsjes toch ongezellig ingedeeld. We zijn wat dat betreft wel erg verwend in Nederland en ik mis meteen Amsterdam heel erg. Er is niet wat je noemt een gezellige dorpskern. De huizen zien er leuker uit dan de winkels, een soort doosachtige constructies, aan autowegen.
Leah speelt even in een speeltuin en ik merk dat ik uitgeput ben. Is het omdat ik snotverkouden ben geworden, de jetlag of het depressieve uiterlijk van het dorp. Ik wil snel weer terug naar onze paradijselijke tuin en huis, daar voelde ik me wel thuis. Daar pluk ik een citroentje en snij wat gember af voor een hot drink en nestel me lekker voor het vuur. Zo dat was wel weer even genoeg voor vandaag..

  • 13 September 2013 - 07:31

    Charissa:

    Hoi lieve Damiët, we hebben elkaar zo lang niet gezien, maar leuk om met je mee te lezen en leven op jouw avontuur in nieuw zeeland. Ik kan me goed voorstellen dat het wennen is. Maar wat mooi is het daar ook op de foto's zeg! liefs Charissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Damiët

Ik ruil mijn drukke en gezellige bestaan in Amsterdam in voor een rustig leven met man en kind in een klein dorp in Nieuw Zeeland.

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 10667

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 06 September 2018

Aankomst in nieuw Zeeland

Landen bezocht: