wisselende gevoelens - Reisverslag uit Waipawa, Nieuw Zeeland van Damiët Loor - WaarBenJij.nu wisselende gevoelens - Reisverslag uit Waipawa, Nieuw Zeeland van Damiët Loor - WaarBenJij.nu

wisselende gevoelens

Door: Damiet

Blijf op de hoogte en volg Damiët

23 September 2013 | Nieuw Zeeland, Waipawa

Er is weer een week voorbij.. gevlogen? ja gevlogen.
Alles voor de eerste keer, lijkt al weer lang geleden. Leah's eerste dag op school is nog maar een week geleden. (foto).Vandaag heb ik op mijn gemak met de auto Leah van school gehaald. Het gewone leven is begonnen. David is weer aan het werk, leah naar school en ik ben huisvrouw en boerin, ha.
In nederland dacht ik dat ik dan nu in gat zou vallen. In een leeg huis, zonder iemand om me heen, maar ik heb het harstikke druk! Ik weet inmiddels wat onkruid en dat is er in overvloede, dus dat moet er uit, weet niet of dat ooit gaat lukken. Het land moet klaargemaakt worden voor het zaaien over een aantal weken. Het hout moet gesprokkeld voor de open haard, wat onze kachels zijn. Hoewel het overdag steeds warmer wordt, kunnen de ochtenden en avonden erg koud zijn. Zo'n groot huis is leuk, maar er valt dan ook veel meer te stofzuigen en schoon te maken. Leah: " Zo'n groot huis is helemaal niet leuk. Ik moet wel minuten lopen" De aardbeien plantjes hebben aandacht nodig en gelukkig gemaakt worden, want nu vallen ze helemaal weg in oude bladeren en onkruid.
Drinkwater haal ik uit een grote ronde container, daar wordt het regenwater in opgevangen. Dat filter ik dan weer, voor de zekerheid. En zo vullen de dagen zich heel snel...
En ik geniet van het basale...
En dan zijn er momenten dat ik aan 'thuis' denk, en dan bedoel ik Amsterdam, Nederland en aan mijn lieve vrienden, buren en familie en mijn eigen huisje. Dan haal ik een briefje uit ' Message in the bottle" waarop een boodschap voor mij als afscheid geschreven staat, of luister ik de liedjes die op de usb sticks gezet zijn, of kijk ik naar de foto's en dan voel ik me zooo verdrietig en zoooo erg ver van iedereen vandaan, dat het pijn doet.. Dan vliegt de angst me ineens aan. Kan ik het wel?
Als ik me dan weer richt op het huis en tuin, kan ik het weer, als ik maar niet te veel ga zwelgen dus...

  • 05 Oktober 2013 - 21:40

    Natascha:

    Toch maar goed dat je zoveel farmville hebt gespeeld! : )
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Liefs,
    Natascha

  • 05 Oktober 2013 - 21:43

    Natascha:

    Oh ja en die briefjes,liedjes en foto's dat maakt het natuurlijk extra verdrietig.
    Heel veel sterkte met acclimatiseren! Wij denken dat je het kan hoor!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Damiët

Ik ruil mijn drukke en gezellige bestaan in Amsterdam in voor een rustig leven met man en kind in een klein dorp in Nieuw Zeeland.

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 10661

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 06 September 2018

Aankomst in nieuw Zeeland

Landen bezocht: